TURISM OCH DESTINATIONSUTVECKLING

Svensk Besöksnäring har en enorm potential. Runt om i landet finns mängder av unika och genuina besöksmål och företagare som står redo att öppna sina dörrar får både inhemska och utländska besökare. Jag kan hjälpa er ta nästa steg.

“Jerry sätter fingret exakt på vad varje destination och turismföretag behöver höra för att utvecklas!”
Visit Sweden.

Jerrys föredrag var Besöksnäringsdagens höjdpunkt. Med snittbetyget 4,91 / 5 råder det ingen tvivel om att det var uppskattat av våra besökare.
Josefine Schön, Visit Linköping.

FÖRELÄSNINGAR:

WORKSHOPS:

FÖRELÄSNING I
NÄR DESTINATIONER VÄXER
– TILLSAMMANS FÅR NI DET ATT HÄNDA!

Besöksnäringens kanske mest populära föreläsning visar hur det finns en enorm potential för Svenska destinationer och upplevelseföretag om man skapar en samsyn, särskiljning och samarbeten. Detta är ett föredrag som alla som arbetar med turism bör lyssna till för att ta nästa steg i sin utveckling. Totalt 60 – 90 minuter fullspäckat med tips på hur man får en destination och dess företag att växa och tillsammans skapa ett attraktivt besöksmål.
Tid: 60 – 90 min
Pris: 19 900 kr ex moms, resa och boende.

MER OM FÖRELÄSNINGEN:
När Destinationer Växer  – Tillsammans får ni det att hända >>

 

FÖRELÄSNING II
PLATSMARKNADSFÖRING
– UPPMÄRKSAMHET, FÖRTROENDE OCH FLER BESÖKARE

Egna hemsidor och social media har skapat fantastiska förutsättningar för turismföretagare. Men hur lockar man besökare till hemsidan? Hur får man spridning och interaktion i social media? Och hur förflyttar vi våra följare och hemsidebesökare till våra anläggningar eller destinationer på ett kostnadseffektivt sätt? Denna föreläsning är fullmatad med konkreta tips för turismföretagare och ger verktyg som gör att ni kan sätta igång direkt samma kväll.
Tid: 60 – 90 min
Pris: 19 900 kr ex moms, resa och boende.

MER OM FÖRELÄSNINGEN:
Platsmarknadsföring – Uppmärksamhet, förtroende och fler besökare >>

 

“BOLLA IDÉER”
UTVECKLINGSMÖTE

Vill du ses och under fyra timmar bolla tankar och idéer om just ditt företag, destination eller turismsatsning? Vi kan se över ert varumärke, er strategi, er handlingsplan, marknadsplan eller kommunikation och närvaro på sociala medier. Eller bara utgå från “hur tusan kommer vi igång” eller “hjälp oss bolla hur vi får fart på vår destination eller min turismsatsning“.

Tid: 4 timmar
Pris: 
15 000 :- ex moms, resa och boende.

MER INFORMATION:
Personligt Möte >>

 

WORKSHOPS INOM TURISM OCH DESTINATIONSUTVECKLING

Efter flertalet föreläsningar och konsultuppdrag för destinationer och turismföretag kom förfrågan om att arrangera en serie workshops där en regions turismföretagare tillsammans fick möjligheten att med stöd från mig arbeta med sina egna företag. Detta har visat sig vara otroligt populärt och idag har dessa workshops arrangerats i bland annat Höga Kusten, Destination Sundsvall, Visit Umeå och Göta Kanal.

WORKSHOP I
PLATSVARUMÄRKE
– 8 BYGGSTENAR TILL ETT STARKT BESÖKSMÅL

Tillsammans går vi igenom grunden i ett starkt platsvarumärke och bygger steg för steg upp er destination eller turismföretag. Totalt går vi igenom åtta moduler där vi varvar teori och exempel från besöksnäringen med eget arbete. En riktigt populär workshop där upp till 10 företag kan delta.
Tid: Heldag 08:30 – 16:30
Pris: 29 000 kr ex moms, resa och boende.

MER OM WORKSHOP I:
8 Byggstenar till ett Starkt Besöksmål >>

 

WORKSHOP II
STRATEGI & HANDLINGSPLAN
– 6 STEG SOM FÅR DET ATT HÄNDA

Med de åtta byggstenarna arbetar vi under denna workshop fram en tydlig strategi som sedan mynnar ut i en effektiv handlingsplan för varje deltagande turismföretag. Tempot är högt men tack vare arbetsdokument kan arbetet fortsätta löpande i den egna verksamheten.
Tid: Heldag 08:30 – 16:30
Pris: 29 000 kr ex moms, resa och boende.

MER OM WORKSHOP II:
6 steg till Strategi och Handlingsplan >>

 

WORKSHOP III
PLATSMARKNADSFÖRING
– UPPMÄRKSAMHET, FÖRTROENDE OCH FLER BESÖKARE

Social media erbjuder turismföretagare en otrolig möjlighet att bygga sitt platsvarumärke och locka till besök. Men hur går man egentligen väga för att få bästa möjliga interaktion och spridning och hur vet man att kampanjerna verkligen fungerar? Under denna workshop går vi igenom grunden i social media.
Tid: Heldag 08:30 – 16:30
Pris: 29 000 kr ex moms, resa och boende.

MER OM WORKSHOP III:
Platsmarknadsföring >>

 

FÖRELÄSNINGAR:

WORKSHOPS: