Föreläsaren

[border]

Vad vill ni utvecklas inom?

[space]
[two_fourth]
JerryEngstrom forelasning

BYGG ETT STARKT VARUMÄRKE
– Så gör du för att lyckas!

Under detta väldigt uppskattade föredrag går jag igenom hur jag varit med och byggt upp några av Sveriges mest populära varumärken. Jag varvar teori med praktiska exempel och ger konkreta tips som gör att du kan sätta igång med ditt förbättringsarbete direkt du kommer hem.
OM FÖREDRAGET: Bygg ett Starkt Varumärke >>
Case: Guldnyckeln
Case: Varumärkesdagen >>


[/two_fourth]
[two_fourth_last]
forelasning med jerry engstrom

ENTREPRENÖRSKAP
– Fem steg som förverkligar din dröm!

Jag brinner för att göra drömmar till veklighet och under detta föredrag går jag igenom hur just du kan förverkliga din dröm. Mina föredrag om Entreprenörskap har fått fantastisk respons då jag ger konkreta framgångsexempel och går igenom fem steg som kommer hjälpa dig ta dig dit du vill.
OM FÖREDRAGET: Entreprenörskap >>
Case: Destination Jobb >>
Case: Ledarskapsdagen >>
[/two_fourth_last]
[border]
[two_fourth]
jerry engstrom forelasning marknadsforing

PLATSMARKNADSFÖRING
– Vad varje turistentreprenör bör veta!

De gula lapparnas tid är över. Idag krävs en ett helt nytt arbetssätt för att locka turister till just din destination eller attraktion. Jag varvar teori med praktiska tips som passar både etablerade och nystartade destinationer och entreprenörer.
OM FÖREDRAGET: Platsmarknadsföring >>
Case: Future Watch >>
Case: Destinationsdagen >>
[/two_fourth]
[two_fourth_last]
jerry engstrom forelasning

SOCIAL MEDIA
– Så kommer du igenom bruset!

Alla som jobbar med kommunikation måste idag förstå och nyttja de sociala kanaler och plattformar som finns tillhands, utveckla affären och sy ihop både konvergering och integration mellan digitalt och analog. Jag hjälper er att komma igång eller ta nästa steg.
OM FÖREDRAGET: Social Media >>
Case: Svenska Institutet 4/12 2016
[/two_fourth_last]
[border]
jerry engstrom

[border]
[border]

INSPIRERAS & UTVECKLAS!

Känner du att ditt varumärke borde kunna bli än mer omtyckt? Vill du hitta inspiration och konkreta tips på hur du kan ta ditt företag till nästa nivå eller kanske börja förverkliga dina drömmar? Eller har du insett att det är dags att ta sociala medier på allvar och vill ha hjälp att komma igång på allvar? Då har du kommit rätt. Gör som många andra som vill utveckla sin verksamhet  – boka in mig på ett föredrag och ta nästa steg!

Bra! Läser du även detta så verkar du mena allvar. Låt mig först berätta att jag under 12 år har arbetat som marknadschef och byggt varumärken från grunden. På det multinationella livsmedelsföretaget Unilever fick jag varumärken att växa och hyllades av branschen som en av Sveriges bästa marknadschefer. Under min tid som Global Marknadschef för friluftsföretaget Fjällräven gick vi från Sveriges 183:e mest populära företag till det 6:e (efter bland annat IKEA och Google) och flerdubblade även omsättningen. Dagens Media kallade oss för  “Bäst i Norden på Varumärkesvård” och varumärkesarbetet har därefter prisats flertalet gånger. (Läs mer: Marknadschefen Jerry Engström)

Idag bygger jag tillsammans med några av de ledande friluftsföretagen upp FriluftsByn, en mötesplats för naturintresserade människor från hela världen. Satsningen har rönt uppmärksamhet runt om i världen och vi arrangerar redan några av Europas mest populära friluftsäventyr.

Så hur bygger man framgångsrika varumärken och förverkligar sina drömmar? Vet du vad, det är just det jag kan och delar med mig av under inspirerande former.  Jag varvar teori med egna erfarenheter och ger konkreta tips på hur man själv kan stärka sitt varumärke eller förverkliga sina drömmar. Tipsen är så konkreta att du kan sätta igång direkt efter föredraget. Tack vare denna kombination anlitas jag av allt från stora Varumärkesdagar och Ledarskapsdagar med hundratals deltagare till mindre föredrag för destinationer, företag och skolor.

När vill du att jag kommer förbi er? Kolla in de olika föredragen nedan och när ni väl bestämt er kan du klicka vidare här: – Nej, vi har koll på allt. Ta mig till Aftonbladet. >> – Ja, vill vi utvecklas som föredrag/destination/organisation! >>

Sist men inte minst.  Arvodet för föredraget går oavkortat till att bygga en föreläsningssal i FriluftsByn. Här kommer vi bland annat hålla utbildningar inom friluftsliv, kultur och miljö.


[space] Jerry Engstromforelasning

FÖREDRAG

– Varumärkesbyggande >> – Entreprenörskap >> – Platsmarknadsföring >> – Social Media >>

forelasning friluftsbyn Arvodet från föreläsningarna går oavkortat till att bygga en föreläsningssal i FriluftsByn. Samtliga företag och organisationer som bokar ett föredrag kommer få sitt namn ingraverat i en platta som sätts upp i föreläsningssalen. Klara just nu: 1) Svenska Institutet 2) Sollefteå Kommun 3) Sundsvall Kommun 4) Visit Sweden Ta mig till FriluftsByn >>

[border]
[border]

Exempel på föredrag

[space]

JerryEngstrom forelasning

GULDNYCKELN

Tema: Varumärkesbyggande. Guldnyckeln är Sveriges största gala för direktreklam och relationsmarknadsföring. Jag blev anlitad för att berätta om hur man bygger starka varumärken. Mitt föredrag tillhör fortfarande ett av de mer uppskattade. Läs mer: Jerry på Guldnyckeln >>


jerry engstrom varumarkesdagen forelasning

VARUMÄRKESDAGEN

Tema: Varumärkesbyggande. Varumärkesdagen är Nordens största mötesplats för marknadsförare. Jag höll ett väldigt uppskattat föredrag om Varumärkesbyggande som ledde till att jag året efter blev inbjuden som paneldebattör. Läs mer: Jerry på Varumärkesdagen>>


jerry engstrom foredrag visit sweden

FUTURE WATCH

Tema: Platsmarknadsföring. Varje år bjuder Visit Sweden in Svensk besöksnäring till ett framtidsseminarium i Stockholm. Jag blev inbjuden för att föreläsa om entreprenörskap och platsmarknadsföring samt som paneldebattör. Läs mer: Jerry på Future Watch >>


[border]

jerry engstro forelasning

LEDARSKAPSDAGEN

Tema: Entreprenörskap. Ledarskapsdagen samlar årligen Västernorrlands chefer inom privat och offentlig sektor. Jag genomförde ett väldigt populärt föredrag om entreprenörskap och företagande. Läs mer: Jerry på Ledarskapsdagen >>


jerry engstrom forelasning pris

DESTINATION JOBB

Tema: Entreprenörskap. På denna arbetsmarknadsdag med över 1 000 studenter och ett hundratal utställare fick jag förtroendet att inspirera eleverna till att följa sina drömmar och ge dem mod att ta det första steget. Läs mer: Jerry på Destination Jobb >>


frukoststudion jerry engstrom

FRUKOSTSTUDION

Tema: Entreprenörskap. Varje månad samlas näringslivet i Örnsköldsvik för en inspirationsfrukost. Jag blev inbjuden för att dela med mig av mina tips på hur du får företaget att växa. Läs mer: Jerry på Frukoststudion >>


[border]

[border]

jerry engstrom forelasning marknadsforing

DESTINATIOSDAGEN

Tema: Platsmarknadsföring. Destinationsdagen samlade personer från kommuner och entreprenörer inom besöksnäringen. Jag gav handfasta råd på hur man bygger sitt platsvarumärke samt lyckas i social media. Läs mer: Jerry på Destinationsdagen >>


jerry engstrom svenska institutet

SVENSKA INSTITUTET  NÄR: 4/12

Tema: Social Media. Svenska Institutet arbetar med att främja Sverige som studiedestination. Jag kommer berätta om hur man skapar en framgångsrik strategi inom sociala medier. Läs mer: Jerry på Svenska Institutet >>


forelasning jerry placebrander

PLACEBRANDER ACADEMY   NÄR: 8/12

Tema: Platsmarknadsföring Placebrander Academny är en ett utbildningsprogram som hjälper Svenska destinationer i sitt utvecklingsarbete. Jag kommer föreläsa om hur vi satt FriluftsByn på kartan. Läs mer: Placebrander Academy >>


[border]

[border]

jerry engstro forelasning

ALMI Företagspartner NÄR: 16/2

Tema: Entreprenörskap.


jerry engstrom forelasning pris

LEDIG TID När: Februari.

Tema: Social Media.


frukoststudion jerry engstrom

LEDIG TID. När: Mars

Tema: Platsmarknadsföring


[border]

TILLBAKA TILL STARTSIDAN >>

[border]