TURISM OCH DESTINATIONSUTVECKLING

Svensk Besöksnäring har en enorm potential. Runt om i landet finns mängder av unika och genuina besöksmål och företag som kan dra nytta av det ökade intresset för att upptäcka Sverige.  

Med sina över 100 föreläsningar om turism och destinationsutveckling runt om i Sverige är Jerry den mest populära föreläsaren inom destinationsutveckling och platsmarknadsföring. Jerry delar med sig av teorier och konkreta tips som får just er destination och era företag att ta nästa steg.

Välj mellan tre olika föreläsningar:
– Destinationsutveckling >>
– Platsmarknadsföring >>
– Destinations-Boozt >>

Varje föreläsning och workshop skräddarsys för er destination och för att passa just era möjligheter. Missa inte heller de tre olika typerna av workshops.

“Jerry sätter fingret exakt på vad varje destination och turismföretag behöver höra för att utvecklas!”
Visit Sweden.

Jerrys föredrag var Besöksnäringsdagens höjdpunkt. Med snittbetyget 4,91 / 5 råder det ingen tvivel om att det var uppskattat av våra besökare.
Josefine Schön, Visit Linköping.

NÄR DESTINATIONER VÄXER >>

Tillsammans får ni det att hända!

Besöksnäringens kanske mest populära föreläsning visar hur det finns en enorm potential för Svenska destinationer och upplevelseföretag om man skapar en samsyn, särskiljning och samarbeten. Detta är föredraget som alla som arbetar med turism bör lyssna till för att ta nästa steg i sin utveckling. Totalt 60 – 90 minuter fullspäckat med tips på hur man får en destination och dess företag att växa och tillsammans skapa ett attraktivt besöksmål. Anlitat av över 30 destinationer runt om i Sverige.
Tid: 60 – 120 min
Pris: 25 000 kr ex moms, resa och boende.
Mer info: Destinationsutveckling >>

PLATSMARKNADSFÖRING >>

Uppmärksamhet, förtroende och fler besökare

Egna hemsidor och social media har skapat fantastiska förutsättningar för turismföretagare. Men hur lockar man besökare till hemsidan? Hur får man spridning och interaktion i social media? Och hur förflyttar vi våra följare och hemsidebesökare till våra anläggningar eller destinationer på ett kostnadseffektivt sätt? Denna föreläsning är fullmatad med konkreta tips för turismföretagare och ger verktyg som gör att ni kan sätta igång direkt samma kväll.
Tid: 60 – 90 min
Pris: 25 000 kr ex moms, resa och boende.
Mer info: Platsmarknadsföring >>

DESTINATIONS-BOOZT >>

Tillsammans mot nästa nivå. Föreläsning + Övningar

Vill ni ta ett krafttag för att stärka er destination? Då är Destinations-Boozt något för er. Samla destinationsbolaget och regionens turismföretagare och ge er själva en energi och kunskapsinjektion. Tillsammans går i igenom hur ni tar er till nästa nivå och blandar föreläsning med gemensamma och egna övningar. En garanterad succé!
Tid: 3 – 4 timmar
Pris: 29 000 kr ex moms, resa och boende.
Mer info: Destinations-Boozt >>

WORKSHOPS

INOM TURISM OCH DESTINATIONSUTVECKLING

Efter flertalet föreläsningar och konsultuppdrag för destinationer och turismföretag kom förfrågan om att arrangera en serie workshops där en regions turismföretagare tillsammans fick möjligheten att med stöd från mig arbeta med sina egna företag. Detta har visat sig vara otroligt populärt och idag har dessa workshops arrangerats i bland annat Höga Kusten, Destination Sundsvall, Visit Umeå och Göta Kanal.

WORKSHOP I: PLATSVARUMÄRKE >>

8 BYGGSTENAR TILL ETT STARKT BESÖKSMÅL

Tillsammans går vi igenom grunden i ett starkt platsvarumärke och bygger steg för steg upp er destination eller turismföretag. Totalt går vi igenom åtta moduler där vi varvar teori och exempel från besöksnäringen med eget arbete. En riktigt populär workshop där upp till 10 företag kan delta.
Tid: Heldag 08:30 – 16:30
Pris: 35 000 kr ex moms, resa och boende.
Workshop I: 8 Byggstenar till ett starkt Besöksmål >>

WORKSHOP II: STRATEGI & HANDSLINGSPLAN >>

6 STEG SOM FÅR DET ATT HÄNDA

Med de åtta byggstenarna arbetar vi under denna workshop fram en tydlig strategi som sedan mynnar ut i en effektiv handlingsplan för varje deltagande turismföretag. Tempot är högt men tack vare arbetsdokument kan arbetet fortsätta löpande i den egna verksamheten.
Tid: Heldag 08:30 – 16:30
Pris: 35 000 kr ex moms, resa och boende.
Workshop II: 6 steg till Strategi och Handlingsplan >>

WORKSHOP III: PLATSMARKNADSFÖRING >>

UPPMÄRKSAMHET, FÖRTROENDE OCH FLER BESÖKARE

Med en tydlig vision, strategi och handlingsplan är det en pusselbit kvar – platsmarknadsföring. Under denna workshop arbetar vi oss igenom hur du får uppmärksamhet och bygger förtroende som genererar fler besökare. Fokus ligger på sociala medier. Då vi under den första halvtimman repeterar essensen i Workshop I och II kan denna workshop genomföras fristående. Ge er region och era företagare verktygen som behövs för att lyckas!
Tid: Halvdag 3-4 timmar.
Pris: 29 000 kr ex moms, resa och boende.
Workshop: Platsmarknadsföring >>