FÖRELÄSNING II:
MARKNADSFÖRING – EN NY ERA

Vi upplever just nu kommunikationens guldålder. Det har aldrig någonsin varit så enkelt att nå ut med sitt budskap som just nu. De företag, organisationer och privatpersoner som tar tillvara på detta och inser att man är sitt egna mediahus kommer vara de som når framgång.

I denna föreläsning går Jerry igenom grunderna som behövs för ditt varumärkesarbete och ger konkreta tips på hur du lyckas med din marknadsföring – hur du får uppmärksamhet och förtroende samt för en dialog som du kan konvertera till försäljning. 

Föreläsningen belyser och ger konkreta tips kring:
1) Grunden i dagens mediesamhälle – Vad behövs för att lyckas?
2) De olika möjligheterna att kommunicera – Vad passar just dig?
3) Vikten av att förstå skillnaden mellan innehåll, sammanhang och distribution!
4) Metoderna som får er att lyckas ni i Sociala Medier.

Utmärkt för: Varumärkesdagar, Företagsdagar, Entreprenörskapsdagar.
Tid: 60 – 120 min. Kan även genomföras som Workshop.
Pris: 25 000 kr ex moms (Ev. resor och boendekostnader tillkommer)

Med “Marknadsföring – En ny era” visar Jerry visar återigen varför han anses vara en av Sveriges bästa marknadsförare.
Företagardagen Örnsköldsvik.

“Alla som vill kommunicera borde börja med att lyssna på Jerry. Det här är riktigt bra!”
Klöver Dam

OTROLIGA MÖJLIGHETER

Det har aldrig funnits en bättre tid när det kommer till kommunikation än just nu. Men ni måste lära er ta vara på dem. Under föreläsningen går vi igenom hur ni får uppmärksamhet, bygger förtroende och skapar lojalitet.

VILKA KANALER SKA MAN VÄLJA?

Vi går igenom fyra olika kanalkategorier och tillhörande verktyg samt hur ni bör tänka när ni väljer kanal.

VAR ÄR VÅR UPPMÄRKSAMHET?

De sista tio åren har vi sett en massiv förändring i var vi lägger vår uppmärksamhet. Mobiltelefonen har blivit fjärrkontrollen i vår vardag. Vi går igenom “Steg 1” och “Steg 2” på hur du som företag ta vara på den möjligheten

SÅ LYCKAS DU I SOCIAL MEDIA!

Det som i folkmun kallas social media är en fantastisk möjlighet och innebär möjlighet att få uppmärksamhet och bygga förtroende. Men du måste lära dig hantera kanalerna rätt annars riskerar ni motsatt effekt. Tillsammans ser vi till att ni får förutsättningarna att lyckas.

VAR EFFEKTIV!

Var är det just nu mest kostnadseffektivt att få uppmärksamhet och bygga förtroende som du genom dialog kan konvertera till någon form av transaktion av pengar eller tid? Föreläsningen ger dig verktygen.

TAKTISKA VERKTYG

Under föreläsningen går vi igenom vad som är viktigt för er att veta – därefter får ni verktygen så ni kan få det att hända. Detta gör att ni direkt efter föreläsningen kan sätta igång och förbättra er marknadsföring.

MARKNADSFÖRING – EN NY ERA

Detta är en föreläsning som kombinerar teori med praktik. Det som gör föreläsningen så populär är att den på ett underhållande sätt ger deltagarna konkreta exempel och verktyg som hjälper dem förbättra sin kommunikation direkt dagen efter. Denna föreläsning är anpassad efter företag och organisationer men finns även med specialinriktning på destinationer och turismföretag se “Platsmarknadföring” samt för kommuner och företag på landsbygden se “Digitalisera Landsbygden“.

FÖRETAGARDAGARNA
Örnsköldsvik – 19:e Okt 2017

Premiär för Föreläsningen inför 200 företag under Örnsköldsviks Företagardag.
Om dagen: Företagardagarna >> 

VISIT BLEKINGE
Eriksberg – 24:e Okt 2017

50 turismföretagare samlades i Blekinge för att få konkreta verktyg för att bli bättre på att marknadsföra sina verksamheter.

TURISMFÖRETAG I SAMVERKAN
Vasa/Umeå – 26:e Okt 2017

Visit Vasa, Visit Umeå och Höga Kusten Destinationsutveckling samlade företagare för två dagar med kompetenshöjning. Efter tidigare uppdrag anlitades jag återigen för två föredrag om varumärkesbyggande och marknadsföring.

LANDSBYGDSDAGARNA
Oskarshamn – 27:e Okt 2017

Landsbygdsdagarna 2017 ägde rum i Oskarshamn och samlade kommuner, organisationer och företagare från hela Sverige. Jag anlitades för att visa på hur de kan förbättra sin kommunikation.

FÖRETAGARTRÄFFEN
Härnösand – 10:e Nov 2017

Hushållningssällskapet Västernorrland böjd in till sin årliga träff med 60 företagare på plats från olika verksamheter. Jag anlitades för två föredrag “Så bygger ni ett starkt varumärke” och “Marknadsföring – En ny Era”.