WORKSHOP:
BYGG ETT STARKT VARUMÄRKE

En varumärkesplattform borde vara basen i allt arbete som sker i ett företag eller en organisation. En tydlig varumärkesplattform ger er ett styrinstrument för de flesta beslut som fattas och ger organisationen en stabil grund att stå på.

Denna workshop är en fördjupning av föreläsningen “Bygg ett starkt varumärke“. Under denna heldag får du tid att själv lägga grundstenarna till ditt varumärke. Vi går på djupet i varje beståndsdel och blandar teori med praktiska exempel innan ni får övningar som bygger fundamentet i just ert varumärke. Under övningarna finns jag med och guidar och utmanar.

Flera företag eller fokus på bara er?
Workshopen kan antingen utföras under exempelvis en branschdag där flera företag deltar och arbetar med just sitt varumärke eller fokuserat på enbart ert varumärke och där ni samlar ledningsgruppen, marknadsavdelningen eller personalen och tillsammans arbetar ut er varumärkesplattform. 

Utmärkt för: Företag och organisationer. Utvecklingsdagar för nätverk och destinationsbolag. Denna workshop är anpassad så att den kan utföras med ett enskilt företag eller med fler företag på samma gång.

Pris:
1-5 Företag: 25 000 kr ex moms*
6-10 Företag: 35 000 kr ex moms*
* Ev. resor och boendekostnader tillkommer.
Vill du istället ses och “bolla” tankar och idéer under fyra timmar. Kolla in personligt möte >>

“Vi anlitade Jerry för att hjälpa våra turismföretagare att ta nästa steg i sin utveckling. Det blev succé och slutade med att vi även anlitade honom för att utmana oss i näringslivsbolaget”
Linda, Destination Sundsvall

“Jerry slutar inte gräva förrän vi gått till botten med varje aspekt av vårt varumärke. Nu vet vi vilka områden vi måste förbättra.”
Vildmarksdata.

1. GRUNDSTYRKOR
Vad gjorde er populära?

Vi borrar oss ner i den ursprungliga produkten, värderingarna och/eller fördelarna som byggt ert varumärke och från vilka vi vill bygga vidare.

2. VÄRDERINGAR OCH VISION
Vilka är ni och vad vill ni?

Vi utmanar varandra för att hitta vad ni egentligen står för och vad vill ni uppnå med ert företag samt vad det då borde få för konsekvenser i ert dagliga arbete.

3. MEDARBETARE & NÄTVERK
Förstår alla vårt varumärke?

Vi ser oss själva i spegeln och går igenom hur väl kommunicerar vi detta internt och i våra nätverk innan vi vänder oss utanför företaget.

4. MÅLGRUPPSINSIKTER
Vilka kommer använda er produkt eller tjänst?

Vi går igenom era målgrupper och arbetar med insikter som får oss att bättre förstå målgruppens funktionella, emotionella behov och självförverkligande behov.

5. ALTERNATIVEN
Vad finns det för alternativ?

Vi arbetar efter en modell för att analysera marknaden och de alternativa val som konsumenter har för att täcka det behov som din produkt eller tjänst erbjuder.

6. EGENSKAPER
Varför ska jag köpa er produkt/tjänst?

Vi går igenom och utmanar era likvärdiga och särskiljande funktionella och emotionella fördelar som ska motivera ett köp.

7. FÖRTROENDE
Varför ska jag tro på er?

Allt handlar om förtroende och total transparens. Vi går igenom hur man bygger upp förtroende för sitt företag eller organisation.

 

8. SÄRSKILJNING & ESSENS
Vad är kärnan i ert varumärke?

Vi borrar oss ner i de enskilt mest övertygande anledningarna för målgruppen att vända sig till just ert företag eller organisation.

RED WOLF STUDIO
Stockholm: Aug 2012

Foto Ataljen Uggla ville utveckla sitt varumärke. Jag anlitades för två workshops Varumärke samt Strategi och Handlingsplan. Tillsammans tog vi fram en ny varumärkesplattform samt en stratagi för hur man skulle utveckla företaget. Idag har Uggla bytt namn till Red Wolf Studio och arbetar med kunder som Synsam, Lindt Chocklad, Filippa K, UNICEF och många fler.
Om företaget: Red Wolf Studio >>

PRIMUS
Stockholm: Okt 2012

Friluftsföretaget Primus ville ta nytt grepp om varumärket och anlitade mig för två workshops – Varumärket samt Strategi och Handlingsplan. Vi gick igenom allt från kärnvärden till produktutveckling. Idag har Primus genom ledning av sin nye marknadschef genomgått en total omvandling. Produkterna vinner priser världen över och varumärket talar ett språk som attraherar friluftsfolk över hela världen.
Om företaget: Primus >>

MJÄLLOMS TUNNBRÖD
Ullånger: 2013 – 2014

Sveriges äldsta tunnbrödsbageri Mjälloms Tunnbröd upplevde att de behövde stärka sitt varumärke och bli tydligare i sitt marknadsföringsarbete. Tillsammans arbetade vi ut en varumärkesplattform, långsiktig strategi och marknadsplan för 2014 och 2015. Idag visar Mjälloms Tunnbröd på en fantastisk tillväxt och bedriver själva ett fantastiskt marknadsarbete.
Om företaget: Mjälloms Tunnbröd >>

TURISMFÖRETAGARE I
DESTINATION SUNDSVALL

Sundsvall: 13:e/27:e April 2016

Efter en lyckad föreläsning om Destinationsutveckling anlitades jag av Timrå, Ånge och Sundsvall kommun för att genomföra två workshops för Turismföretagare inom Destination Sundsvall. Totalt deltog tolv företag och tillsammans arbetade vi ut en Varumärkesplattform och en Strategi för respektive företag.
Om företaget: Destination Sundsvall >>

NÄRINGSLIVSBOLAGET
SUNDSVALL

Sundsvall: 22:a Juni 2016

Här kommer snart mer information
Om företaget: Näringslivsbolaget >>

ROYAL CANIN
FriluftsByn: 14-16:e Juni 2016

Mer information kommer.
Om företaget: Royal Canin >>

VILDMARKSDATA
FriluftsByn: 12-14:e Okt 2016

Mer info kommer.
Om företaget: Vildmarksdata >>

LINK ARKITETKUR 
FriluftsByn: 26-27:e Okt 2016

Här kommer snart mer information
Om företaget: Link Arkitektur >>

LOVEFRAME
Örnsköldsvik: 28:e Okt 2016

Här kommer snart mer information
Om företaget: Loveframe >>

VISIT LINKÖPING
Linköping: 10-11:e Nov 2016

Här kommer snart mer information
Om företaget: Visit Linköping >>

HÖGA KUSTENS
TURISMFÖRETAGARE

Kramfors: 1:a/8:e Dec 2016

Här kommer snart mer information
Om företaget: Höga Kusten >>