Min riktiga karriär inom varumärkesbyggande och kommunikation började som trainee hos Unilever och med tvättmedlet VIA och sköljmedlet Comfort. Kanske inte just vad en 25 årig kille hade i åtanke. Men oj vad jag lärde mig mycket.
Rätt in i hetluften är en underdrift när jag blev ombedd att ansvara över lanseringen av VIA flytande tvättmedel. En lansering som skulle generera en omsättning på 30 miljoner inom ett år.
Lanseringen gick som planerat och i farten såg jag även till att vi fick en rekordartad försäljningsökning av partymfritt tvättmedel. Jag var nämligen övertygad om att om vi tog oss tid att berätta för nyblivna föräldrar om fördelen med parfymfritt tvättmedel – ja då borde vi kunna sälja betydligt mer. Så var det.
Tack vare mitt goda resultat fick jag väldigt snabbt en ny roll. Unilever ville nämnligen säkerställa sin plats på den svenska deodorantmarkanden. En position som var starkt hotad av Nivea.
Recent Comments